Denizli OSB Bölge Müdürlüğümüz Konferans Salonu’nda gerçekleşen toplantıya Denizli OSB Yönetim Kurulu Başkanı M. Abdülkadir Uslu, Başkan Vekili Necip Filiz, Pamukkale Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Kutluhan, Pamukkale Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Necip Atar, MÜSİAD Başkanı Mehmet Akgün ve Bölgemiz sanayicileri katıldı.
Toplantı, Denizli OSB Yönetim Kurulu Başkanı M. Abdülkadir Uslu’nun açılış konuşması ile başladı. Uslu, “Denizli OSB Yönetim Kurulu olarak Bölgemiz sanayicilerinin faydalanması, yatırımlarına yön vermesi amacıyla alanında uzman iş insanlarımızı Bölgemize davet ederek, istişare toplantıları düzenliyoruz. Prof. Dr. Mahmut F. Akşit Beye davetimizi kabul ettiği için teşekkür ederim. Hepimiz için faydalı bir toplantı olmasını umuyorum.” dedi.
Pamukkale Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Ahmet Kutluhan ise, “Üniversite – sanayi işbirliği adına çok önemli bir adım olan bu toplantı için Denizli OSB Yönetim Kurulu’na ve Prof. Dr. Mahmut F. Akşit Beye şükranlarımı sunuyorum. Üniversite – sanayi işbirliği adına üzerimize düşen ne varsa yapmaya hazırız. Denizli’de kurumlar arası işbirliğine Pamukkale Üniversitesi her zaman açık.” diyerek sözlerini tamamladı.
Dünyadaki her iki uçaktan birini ürettikleri parçalarla uçurduklarını dile getiren Prof. Dr. Mahmut F. Akşit, “TEI-TS1400’ün ikinci motorunun imalatı bitti. Önümüzdeki günlerde ikinci motorun test süreci başlayacak. 1 ay içinde üçüncü motorumuz bitiyor. Önümüzdeki 6 ay içinde en az beş adet TS1400 motoru üreteceğiz.” dedi.
Akşit, “Türkiye’nin ilk gerçek anlamdaki jet motorunu ürettik. Türkiye tarihinde bir dönüm noktası. Bu motorumuzla beraber Türkiye olarak biz havacılık sektöründe artık Romanya, Polonya, Bulgaristan sınıfından İngiltere, Fransa, Almanya, sınıfına çıkmış oluyoruz havacılık teknolojisinde. Şampiyonlar ligine çıkıyoruz yani. Bu da Türkiye için teknoloji açısından gerçekten bir dönüm noktası. Milli motorumuz, rakip ithal muadil motora göre hem kalkışta hem maksimum sürekli uçuş gücünde hem de acil durum kalkış yani motorlardan birisi arızalandığında tek motorla kaçış modunda rakip motorumuzdan 67 beygir ile 120 beygir arasında daha fazla güç üretiyor. İnşallah bu zorlu olgunlaştırma ve sertifikasyon süreçlerinden sonra 2024’ten sonra milli GÖKBEY helikopterimiz, milli motorumuz ile uçacak inşallah.” diyerek sözlerini tamamladı.
Prof. Dr. Mahmut F. Akşit’in konuşmasının ardından soru cevap kısmına geçildi. Plaket ve hediye sunumunun ardından toplantı sona erdi.